יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

עיצוב לוגו - טיפים וטריקם למיתוג מוצלח


עיצוב לוגו מקצועי מבוסס על צורה נקייה, זכירה וייחודית שמבדלת את העסק מהכלל. סמל לוגו יהיה זכיר וקליט וישאיר רושם ראשוני מצוין - בלתי נשכח



לוגו מהווה את הבסיס החשוב ביותר של כל חברה או עסק ומעביר את מהות החברה, תחום עיסוקה והבידול בין המתחרים.

שדרוג לוגו

חברות אשר בוחרות לעבור תהליך מיתוג מחדש ולרענן את הלוגו בהתאם למגמות המשתנות בשוק בהתאם לרוח הזמן, יהנו לרוב ממשב רוח רענן לעסק, צמיחה ושגשוג.
אחת האפשרויות בשדרוג לוגו היא הפשטה וצמצום האלמנטים הגרפיים בלוגו לקו נקי מינימלסטי שמעביר את אותו המסר הפרסומי רק בצורה אופנתית, חדה ונקייה יותר. מותגים מצליחים ומוכרים ישמרו בדרך כלל על הקיים והטוב ויכניסו "חדשנות קלילה" ללוגו הקיים.
אפשרות שנייה היא מיתוג מחדש, לוגו חדש, ללא זכר למותג הישן, החלפת הסמל, הצבעים והפונט לתקן תדמית עסקית שכשלה ולהזרים קהל לקוחות חדש.
עיצוב לוגו לעסק

 
בין המותגים המובילים בארץ ובעולם נמצא חברות שבחרו לשדרג את המותג והלוגו כחלק מאסטרטגיה שיווקית, רשת סטארבאקס החלה את דרכה עם לוגו "בטעם" קפה ועם הזמן מאחר שהחברה הרחיבה את קו המוצרים שלה, המילה קפה הוסרה מהלוגו וצבע הלוגו שונה לירוק, צבע שמזוהה עם ערכים של רעננות ושמירה על איכות הסביבה.
גם הקונצרן הבין-לאומי שטראוס ערך שדרוג לוגו כביטוי למגמה של איחוד תחת זהות אחת מובילה של מותגיו הרבים. המסר: לא עוד ריבוי מותגים עצמאיים, אלא הכל מתכנס תחת קורת גג אחת.

שפת מיתוג

לוגו מקצועי מבטא את מאפייני החברה ויוצר תדמית מושכת ומעוררת אהדה.
לוגו מורכב לעתים משם העסק בלבד אך יכול גם לשלב סמל גרפי , אייקון העוזר לאפיין את פעילות העסק. ישנן חברות שמזוהות לפי צורת הלוגו בלבד.



לסגנון הפונט בלוגו משמעות גדולה בקביעת תדמית העסק, הפונט יכול להיות רשמי או ילדותי, יוקרתי או רציני וחשוב לדייק בבחירתו כחלק מהתכנון האסטרטגי של העסק. על הפונט להיות קריא וברור.

 

 להמשך המאמר הכנס  - עיצוב לוגו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה